fredag 22 juli 2011

Doptårta!

Jag har äntligen fått göra en doptårta =)  ;)
Har faktiskt längtat efter att får göra en.
Och nu var det dags.

En liten tjej ska döpas
och jag fick äran att göra hennes tårta=)

Synd bara att det måste vara så förbaskat varmt idag,
ett kylrum att vara i  när jag kavlar och täcker tårtan hade varit fint!
Marsipanen ville inte som jag ville idag heller pga det.
Undrar om jag kan "slänga" in Marsipanen/SP:n en liten stund i kylen
strax innan jag ska kavla den? Borde funka.
Hur gör ni andra varma dagar när ni ska täcka tårtor?

Jag bestämde tidigt(fick ganska fria händer med tårtan)
att jag tyckte det skulle vara gulligt med en nalle som håller
i en dopbebis,
och så lite blommor  och flickans namn och dopdatum
så var den klar =)
Förutom marsipanen (som ju faktiskt inte var mitt fel,dumma värme;)  ) så
kände jag mig nöjd med tårtan överlag.
Tyckte den blev söt.
Och hade jag gjort egna tårtor då min flicka döptes för 4 år sedan
så hade den antagligen sett ut så här. =)

Fyllde de med rabaraber och jordgubbskompott
grädde och vitchokladkvarg
spacklade med mjölksmörkräm
täckte med marsipan, dekorerade med SP marsipan
socker kulor och ätbart glitter.





Ha en riktigt fin dopdag Mida! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar